fék és kuplung folyadék csere

 Elõre bocsájtom!!! A fékkel való játszadozás az ÉLETEBE KERÜLHET!!!!

Szóval csak úgy nyúlj a fékhez ha már csináltad, vagy érzel magadban annyi kurázsit, hogy meg tudod BIZTONSÁGOSAN csinálni.


Ha elcseszel valamit, ott maradhatsz!!!!!


Szóval.......

A szervízkönyv szerint 2 évente kell fékolajat és kuplungolajat cserélni. Nekem ez egy kicsit most megcsúszott, hiszen a jövõ héten lesz a vas 3 éves, de mivel eddig nem volt vele gondom, nem is foglalkoztam vele (néha azért levettem a tetejét és kiengedtem az esetleges levegõt...így sokkal jobb lett mindig pár hónapra. Ne kérdezd miért.....)



Tehát az alapeset: szedd össze a kellékeket.....


ezek:

1., az elõírt mínúségû fémbenkfolyadék (esetemben DOT4, ami a fékolajtartályon és a kuplung olajtartályon is látszik)

2., egy injekciós tubus

3., 4es imbuszkulcs

4., 8as villáskulcs

5., csillagcsavarhúzó

6., egy aquarium levegõztetõ csõ....1m (vagy amennyi van:)



ELSÕ LÉPÉS:

Én a hátsó fékkel kezdtem.......


1., szedd le az ülés alatti idomot

2., csavard ki az olajtartály 2 pici csavarját



3., szed ki belõle a gumibetétet

4., SZÍVD LE AZ OLAJAT a fecskendõvel



5., a fék "bütykére tedd fel a tömlõt



6., a tömlõ végét tedd egy felfogó edénybe (egy tálba)

7., a tömlõ alatt találsz egy 8as csavart....csavart ki, max 1/4ed fordulatra



8., a fékkart kezd el nyomkodni......elkezd jönni a tömlõn kifelé az olaj.

9., tölts utána FRISS olajat......(én tutira megyek, szóval 4x töltöttem bele)

10., mikor már látod hogy már a friss, tiszta olaj jön, akkor lassan nyomd le a fékkart, míg a tömlõn nem jön csak egybe olaj....néha buborékos ezért így írom majd mikor eljön ez a pillanat, akkor csavard be a csavarját (kis 8as csavar).

11., ha lezártad, akkor nyomkod meg párszor lábbal is, hogy tényleg elégé becsavartad e. Nem szabad hogy olajfolyás legyen!!!


12., az olajtartály tetejét ne zárd még le....... Kezd el nyomkodni.......egész addig mig buborékok jönnek. Ha nem teszed meg akkor levegõs lesz a rendszered, és elmegy minden fékhatás.......ergo fékezel, csak épp nem állsz meg!!


Erre gondolok: (videó)

Ha minden megvan, és ok minden, akkor tedd be a gumibetéte, tedd rá a fedõt, és a tetõt.....csavarozd össze......tedd vissza az oldalidomot......


És szép lassan menj egy kört, és ellenõrizd a FÉKET........



EGYSZERE CSAK EGY FÉKET CSINÁLJ!!!! Hiszen ha valamit elcsesztél, akkor még van másik féked





Ha ok minden? Nekem az volt.....mert ki kellett mennem a kútra fékfolyadékért, mert elfogyott (nem ellocsoltam, hanem még volt itthon úgy 1,5dl......)

A hátsó fékem MEGÚJULT.......tudtam fékezni:) Sajnos a bandit hátsó féke mindig csak egy ideig jó....utána olyan, mint ha nem is lenne.....

Szóval jóóóóó

Ugyan ezzel a menetrenddel lecseréltem az elsõ féket is........és a kuplung olajat is....

Ott meglepõdtem!


Míg a fék annyira nem volt se koszos, se vizes, addig a kuplung??? Mint ha a blokkból lett volna feltöltve:

KISZÍVOD A RÉGIT

LÁTSZIK MENNYIRE KOSZOS
ÉS ILYEN A FRISS 0KM-ES


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

BLUE féle láncolajzó

Kipuffogó konzerválása házilag

OCC helyet BHC, vagyis Blue Home Choppers