Kipuffogó konzerválása házilag

 Kipufogó konzerválása házilag

Sajnos manapság egyre többször fordul elő, hogy a motorgyártók se nagyon foglalkoznak a minőséggel, csak a

profittal – ami viszont értelemszerűen a minőség rovására megy.

Sajnos több ismerősöm is akad, akinek a kipufogó-vezeték elején, a könyöknél vagy megpattant a krómozás, vagy ha valami silány festékkel van csak bevonva, akkor az szépen leég róla……de minden esetben ez ugye oxidációhoz vezet, vagyis rozsdásodni fog a vas.

Ezt a kémiai reakciót még jobban elősegíti a víz, s mivel sokan nem ijedeznek az esőtől – így természetes úton is a vasdarab kapja rendesen az égi áldást.

Most – bár nem egy nagy hűdenagymunka, de aki totál rutintalanul áll hozzá még jó jöhet – szóval leírom, hogy

Én hogy csináltam a konzerválást.

Először is le kell szedni a kipufogót a motorról. A blokk elején ezt 2x2db csavar fogja amihez imbuszkulcs kell, valamint a jobb lábtartó konzolnál egy 12-es csavar, amihez 2 db kulcs kell.

Ajánlatos:

- jó minőséggel dolgozni, mert nekem pl. 3 db simán lejött, a –el viszont megszenvedtem, mert nem fért hozzá a kulcs…….

- Hidegen csinálni (pl. most télen) mert ugye a hőtágulás ilyenkor nem játszik szerepet- tehát ha

úgymond be is lennének égve a csavarok, most a hidegben ugye minden összeszűkül (kivéve a víz)

A képeken látható, hogy hol kopott meg a festés…..no itt már meg is jelent a rozsda



S ha már lent van, akkor érdemes alaposan megtisztítani, hisz ilyenkor olyan helyek jutnak a

kezünkhöz, ami egy általános motormosásnál nem igazán.

Tehát kezdjük el először kefével pucolni az 1000 éves koszt

Ha ez megvan, akkor ha van éppen otthon rozsdamaró akkor fújjuk be a csöveket, majd/vagy drótkefével dörzsöljük le a rozsdát.

Én próbáltam smirgli papírral is, de nem igazán lehetet vele haladni……..

A végeredmény?

Egy „tiszta” cső pár…….

A következő lépésként ajánlatos valami zsíroldó szerrel lemosni, hogy majd a festék ott is maradjon ahova fújjuk.

Én erre a boltokban kapható „Hideg zsíroldó és általános lemosó” –t használtam……

Befújod, vársz egy kicsit, majd forró vízzel leöblíted….

(megjegyzem – jobb mint a brigéciol!!!! Persze nem minden területre)…majd várjunk míg megszárad!!!!

Ezután vegyük kezünkbe a megvásárolt festéket, ami lehetőleg minél nagyobb hőállóságú!



A festékboltokban idehaza ÉN kis flakonban találtam már 700C-ig álló fekete MATT festéket, ami jó is!

Ellenben pár napja voltam kint a LOUISba ahol vettem 800C-ig álló festéket…….(lehet kapni ezüstben, és feketében is)

A szokás szerint fújjuk be a kívánt területet…..

Én befújtam az egészet….ártani nem árt……

Mint minden spraynél…..

Fújjunk – várunk – fújjunk – várunk – fújjunk…….és

kész……..

A legtöbb festéket érdemes arra a területre nyomni,

ahol eddig is gond volt……..hisz onnan a maradék

réteget is ledörzsöltük ugyebár……

Ha a krómos díszítőelem is kap belőle?

Kit érdekel Ha megszáradt, akkor egy sima oldószerrel (pl. körömlakk lemosó) és egy zsebkendővel tisztára töröljük az elemet és készen is vagyunk.

Miközben szárad a festék (elég hamar), nézzük át az eddig elérhetetlen helyeket…..

Most pl. sokkal egyszerűbb hozzáférni a hátsó fékhez….

Szedjük szét, pucoljuk meg, hisz a fék a legfontosabb dolog minden mozgó járművön…….

S ha már minden kész, nincs más dolgunk mint a visszaszerelés…………

A festékek minimális száradási ideje 24 óra!

Tehát ha ezt megcsinálod utána ne indítsd be azonnal a motort, hisz a hirtelen hőváltozás azonnal ledobja, ráégeti a festéket – ami viszont onnan már hamar le fog jönni…….

Ennek pedig nem lenne jó eredménye……



Blue

2006-02-15

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

BLUE féle láncolajzó

OCC helyet BHC, vagyis Blue Home Choppers