Kipuffogó konzerválása házilag
Kipufogó konzerválása házilag
Sajnos manapság egyre többször fordul elő, hogy a motorgyártók se nagyon foglalkoznak a minőséggel, csak a
profittal – ami viszont értelemszerűen a minőség rovására megy.
Sajnos több ismerősöm is akad, akinek a kipufogó-vezeték elején, a könyöknél vagy megpattant a krómozás, vagy ha valami silány festékkel van csak bevonva, akkor az szépen leég róla……de minden esetben ez ugye oxidációhoz vezet, vagyis rozsdásodni fog a vas.
Ezt a kémiai reakciót még jobban elősegíti a víz, s mivel sokan nem ijedeznek az esőtől – így természetes úton is a vasdarab kapja rendesen az égi áldást.
Most – bár nem egy nagy hűdenagymunka, de aki totál rutintalanul áll hozzá még jó jöhet – szóval leírom, hogy
Én hogy csináltam a konzerválást.
Először is le kell szedni a kipufogót a motorról. A blokk elején ezt 2x2db csavar fogja amihez imbuszkulcs kell, valamint a jobb lábtartó konzolnál egy 12-es csavar, amihez 2 db kulcs kell.
Ajánlatos:
- jó minőséggel dolgozni, mert nekem pl. 3 db simán lejött, a –el viszont megszenvedtem, mert nem fért hozzá a kulcs…….
- Hidegen csinálni (pl. most télen) mert ugye a hőtágulás ilyenkor nem játszik szerepet- tehát ha
úgymond be is lennének égve a csavarok, most a hidegben ugye minden összeszűkül (kivéve a víz)
A képeken látható, hogy hol kopott meg a festés…..no itt már meg is jelent a rozsda
S ha már lent van, akkor érdemes alaposan megtisztítani, hisz ilyenkor olyan helyek jutnak a
kezünkhöz, ami egy általános motormosásnál nem igazán.
Tehát kezdjük el először kefével pucolni az 1000 éves koszt
Ha ez megvan, akkor ha van éppen otthon rozsdamaró akkor fújjuk be a csöveket, majd/vagy drótkefével dörzsöljük le a rozsdát.
Én próbáltam smirgli papírral is, de nem igazán lehetet vele haladni……..
A végeredmény?
Egy „tiszta” cső pár…….
A következő lépésként ajánlatos valami zsíroldó szerrel lemosni, hogy majd a festék ott is maradjon ahova fújjuk.
Én erre a boltokban kapható „Hideg zsíroldó és általános lemosó” –t használtam……
Befújod, vársz egy kicsit, majd forró vízzel leöblíted….
(megjegyzem – jobb mint a brigéciol!!!! Persze nem minden területre)…majd várjunk míg megszárad!!!!
Ezután vegyük kezünkbe a megvásárolt festéket, ami lehetőleg minél nagyobb hőállóságú!
A festékboltokban idehaza ÉN kis flakonban találtam már 700C-ig álló fekete MATT festéket, ami jó is!
Ellenben pár napja voltam kint a LOUISba ahol vettem 800C-ig álló festéket…….(lehet kapni ezüstben, és feketében is)
A szokás szerint fújjuk be a kívánt területet…..
Én befújtam az egészet….ártani nem árt……
Mint minden spraynél…..
Fújjunk – várunk – fújjunk – várunk – fújjunk…….és
kész……..
A legtöbb festéket érdemes arra a területre nyomni,
ahol eddig is gond volt……..hisz onnan a maradék
réteget is ledörzsöltük ugyebár……
Ha a krómos díszítőelem is kap belőle?
Kit érdekel Ha megszáradt, akkor egy sima oldószerrel (pl. körömlakk lemosó) és egy zsebkendővel tisztára töröljük az elemet és készen is vagyunk.
Miközben szárad a festék (elég hamar), nézzük át az eddig elérhetetlen helyeket…..
Most pl. sokkal egyszerűbb hozzáférni a hátsó fékhez….
Szedjük szét, pucoljuk meg, hisz a fék a legfontosabb dolog minden mozgó járművön…….
S ha már minden kész, nincs más dolgunk mint a visszaszerelés…………
A festékek minimális száradási ideje 24 óra!
Tehát ha ezt megcsinálod utána ne indítsd be azonnal a motort, hisz a hirtelen hőváltozás azonnal ledobja, ráégeti a festéket – ami viszont onnan már hamar le fog jönni…….
Ennek pedig nem lenne jó eredménye……
Blue
2006-02-15
Megjegyzések
Megjegyzés küldése