OCC helyet BHC, vagyis Blue Home Choppers

 OCC helyet BHC?

Avagy Blue Home Chopper:-))

Avagy egy YAMAHA MINT másképp, újragondolva:-))

A történet tavaly ősszel indult.

Eladtam ugye a kis Yamaha MINT-emet öcsémnek, és a helyére került 2db Aprilia SR50.

Öcsém viszont szerzet egy donor MINT-et, hiszen eltörte a szívatókart (4-5000ft), pár helyen lezúzta az

idomokat (darabja általában 5-8000ft), elszakította a gázbovdent (2000ft), és berohadt a szívató dugattyú

(új karbi 18000ft). Szóval nagyon sokba lett volna ha újakat szerzünk be, így 10.000ft-ért vett egy olyan

MINT-et, ami állítólag beindul, de leáll. Tiszta anyagi haszon:-))

1 délelőtt alatt átépítettem a szükséges dolgokat, a többi holmit meg 3db vödörbe iktattam (kábelkötek,

relék, trafók, indexek, idomok, tartályok.....stb.)

A moci pöpec állapotú lett, főleg mikor megkapta a fényezést is.

Ellenben ugye nekem már vagy 8-9 éve mozgatja a fantáziám egy építés.

Még anno láttam az RMC előtt egy robogóból épített choppert. A MINT meg ugye alig volt használva. No

most tiszta haszon, hiszen a MINT megvan, müxik - és van egy plusz motor darabokba lent a pincében

(kis hiányosságokkal)

És a jelenben vagyunk......

2013.04.10.

A héten szereztem egy motorhibás MINT-et 6000ft-ért. Szóval a karbi ebből talán 1000ft. 

Mégse 18000ft:-)) Tegnap felcibáltam a pincéből a garázsba a vödröket és a vázat. És kezdhetjük a

melót:-)) Most annyi a gondom - hogy ismerem magam. Ha most itthon lennék 2 hétig, meg is csinálnám 1

hét alatt:-). (Utólagosan bejegyezve: 103óra....vagyis tényleg majdnem 1 hét munkaóra:-))

- Le kell vágni a váz végét, az összes nyúlványt, lábidom tartót....és az egész kormánynyúlványt.

- Kap alul/felül 1-1 toldást.....

- Áthidalást, erősítést

- kell szerkesztenem egy új....a 30cm helyet egy 80-100cm-es teleszkópot (ami nem biztos, hogy

teleszkóp lesz:-))

- Az eddig ülés alatt pihenő benzin, olajtartály felkerül előre, így egy "tankot" is csinálnom kell.....

.......stb

Kollégák, haverok mondták a jobb-jobb megoldásokat, de nekik is mondtam: EZ EGY szemét-project.

Vagyis nem akarok 10000-ket rákölteni. Itt-ott van némi vasanyag. Pár holmit vennem kell, de az egész

projectre MAX!! 10.000-ret vagyok hajlandó költeni. Szóval megy a guberálás, és az újrahasznosítás:-))

Idő meg van rá, hiszen nem kifejezetten mindennapi használatra készül:-) Inkább buliból.

Tehát jelenleg van egy vázam, egy blokkom, és 3 vödör alkatrészem....

Anyagköltség:6000ft

Munkaidő: 20 perc

2013.04.11.

Na akkor esünk neki.

Lementem a garázsba és nekiestem a melónak.

Darabolás, vágás, csiszolás, hegesztés.....

Az időm végére eddig jutottam:


Arany szabály!!! Ne hegessz szemüveg nélkül!!!!
Nem nyomtam sokat, de 2 napra kivontam magam a forgalomból olyan szinten, hogy HAJJJAJJAJAJJJJ.
Szóval a következő lépés nem alapanyag beszerzés, hanem irány egy bolt és veszek egy szemüveget a
hegesztéshez.
Anyagköltség: 0ft
Munkaidő: 6 óra
2013.04.15.
Ahogy írtam. Reggel elmentem és vettem egy szemüveget kemény 2000ft-ért. Persze kiderült, hogy nem ívhez való,
de müxik, legalábbis hegesztettem egy párat, de a szememnek semmi baja.
A moci? Feltettem a merevítéseket és a kormány meglévő részét, amit kicsit átalakítottam.


Mivel pénteken „megcsináltam” a tank alapjait, így az következett.

Elővettem no meg még pár fűrészt, és nekiálltam alakítani.

Alapjaiban ilyen volt:

Majd ilyen lett:

Ez az alap. Kap egy kis üvegszálas glettet, simító glettet, és jöhet a festés.....majd.



Ezt követően a fenékrésszel foglalkoztam.

Amolyan sárvédő darabkás lesz, mint a nagy túragépek szoktak. Felkerült egy kis zászlótartó, és a hátsó lámpa helye is meglett. Mivel a teleszkóp még nem megoldott, így egyenlőre merev vázas”szerű” az egész

Hogy tudjak próbálni, így kerestem a pincében egy bringa ülést is:-)) (mint mondtam ez nem RATBIKE, hanem
SZEMÉTBIKE.-))) Vagyis olyan dolgokat használok fel, ami kukába menne.
Mivel sajnos még nem sikerült első telóhoz csöveket találnom, de ugye egyre nehezebb mozgatni, így egy
zártszelvényt szétvágtam, és abból csináltam ideiglenes telót.

Anyagköltség: 1200ft (összes: 7200ft)
Munakidő: 6 óra (összes: 12óra 20 perc)


2013.04.17.
Ma vettem gletteket (mestertapasz, meg valami másik fajta – ami olcsóbb volt)
A tankot kentem be az első réteggel. Jöhet majd a csiszolás, és a simító glett...
Anyagköltség: 3200ft (összes: 10400ft)
Munakidő: 1 óra (összes: 13óra 20 perc)

2013.04.18.
Ma megjött végre a hulladék MINT. Sajnos részben át lettem baszva a palánkon, mert ez tényleg egy
hulladék volt, pedig az eladó „motorhibásan” hirdette. Az hogy a képen nem voltak pl. kerekek, ugye nem
alap. Szóval 6000-ért tényleg csak „hulladékot” vettem.
Mérges nem vagyok, hiszen egy sima karbi is 5-6000 használtan, 18.000 újonnan (bár még nem láttam a
csomagot személyesen. Lehet hogy se fúvóka, se schubert nincs benne, és még a szivató is be lehet
rohadva, mint a mostanin??). Most ebbe benne vannak azért a bovdenek, kábelköteg......elektronika....stb
is. Szóval nem sok érte, csak ugye az ember nem erre számított

Anyagköltség: 6000ft (összes: 16400ft) Munkaidő: 0 óra (összes: 13óra 20 perc) 

2013.04.22. 
Ma elmentem csövet vadászni. Végül motoroztam egy jót, és meglett a vas is 2000ft-ért (cső és U szelvény darabka) 11-re értem vissza, így 14-ig dolgozgattam. Megcsináltam a motor elejét..... Anyagköltség: 2000ft (összes: 18400ft) 
Munakidő: 4 óra (összes: 17óra 20 perc) 



2013.04.23. 
Ma szintén a motor elején dolgoztam. Csövek, lámpa, sárvédő.... 
Anyagköltség: 0ft (összes: 18400ft) 
Munkaidő: 4 óra (összes: 21óra 20 perc)

2013.04.24.
Ma szintén a motor elején dolgoztam. Majd lecseréltem a régi MINT ülésére a bringa ülést. Nos
kényelmesebb:-))
Majd a lábtartót csináltam meg felhajtósra, hiszen keresztne vagy 130cm széles lenne így.
Utána a váznyúlvánnyal időztem, mert elfogyott a hegesztőpálca:-((
Szóval irány a bolt.
Kész.... Már csak egy robogó telót kell szereznem – és így nem lesz merev mindenhol a váz:-)
Mivel a tank nem úgy alakul ahogy akartam, így azt is újragondoltam.
Illetve megcsináltam a hátsó sárvédő „pajzsot”:-)
Anyagköltség: 1100ft (összes: 19500ft)
Munkaidő: 6 óra (összes: 27óra 20 perc)

2013.04.26. (péntek)
Ma az új tankkal játszottam el 5 órát az életemből, de nem jött össze....
A burkolat megvan, de nem tetszik.....
Anyagköltség: 2000ft (összes: 21500ft)
Munkaidő: 5 óra (összes: 32óra 20 perc)

2013.05.02-03.
Ebben a 2 napban az elektronikát csináltam, vagyis építettem. (közben meg a kocsit kellett javítani....na
az is vitte az időt:-((
Így lett frankó első lámpa, hátsó lámpa újra hegesztés....stb.
Lent a pincében találtam egy whiskys dobozt, és miért ne:-)))
Szóval az lett az elektronika tárhelye. De ebbe ugye nem fér bele a majd 2,5 m vastag kábelköteg, és
eleve kell még kábelezés is.
Szóval kivág, betold, forraszt, szigetel....stb
Anyagköltség: 2000ft (összes: 21500ft)
Munkaidő: 5 óra (összes: 32óra 20 perc)




Brutális..... főleg mikor találd meg, hogy a 24eres kábel hol tűnik el, mikor a kábel másik végéből csak 13ér jön ki...
Illetve tegnap megjött a maradék alkatrészcsomag, így felkerült a használható dekni is....bár szét kell
kapnom megint, mert a berugókar nem éri el a fogaskereket:-)))
Sebaj, legalább majd a csavarokat is lecserélem. (addig meg van akku)
Ellenben a végeredmény??
Ma délután már járt a motor:-))))
Most kellett egy kis anyagi ráköltés, de ugye sajnos kábel, csoki, zsugor cső nem ingyen van:-((
Ma volt ez első olyan gondolatom: OCC BEKAPHATOD:-)))

2013.05.04. (szombat)
Ma befejeztem az elektronikát, mert még volt pár toldás. Illetve a kapcsolót is ki kellett cserélnem 3
fázisúra, mert ugye ha csak a +-ot szakítod meg, attól még a motor megy tovább.
Ezután pedig nekiestem a hátsó telónak, ha már megjött.
Elsőre is kellett egy nagy csavar ideiglenesen. Ez majd ki lesz cserélve egy menetszárra, mert a csavar
rövid lett így is.
Találtam egy pici csövet, azt felhegesztettem, megtoldoztam hogy tartása is legyen:-)
Ezután már ment minden frankón.
Iszonyat kényelmes lett így rugósan:-)


Anyagköltség: 0ft (összes: 25500ft)
Munkaidő: 5 óra (összes: 43óra 20 perc)


2013.04.06 (hétfő)
Ma a festés és a tisztítás napja volt.
Illetve előtte nap a munkahelyemen láttam egy képet egy amerikai építő 15 milliós motorjáról.
Nagyon tetszett a teli felni, így miért is ne:-))

Ha már bulimotorról van szó:-)))
Így feketére fújva szerintem már azért kezd motor formát felvenni:-))))
Anyagköltség: 2200ft (összes: 27700ft)
Munkaidő: 6 óra (összes: 49óra 20 perc)

2013.04.07. (kedd)
Mivel dupla éjszakát nyomok, holnap meg rövidbe vissza délutánra, így ma pihenés van.
Ellenben megjöttek a rendelt holmik, amiket nem lehet szerezni, csak sajnos boltba.
Így megjött a légszűrő, bovdenvégek, szívató dugó, matricaszett, tömítés.
Anyagköltség: 6500ft (összes: 33200ft)
Munkaidő: 0 óra (összes: 49óra 20 perc
Anyagköltség: 2200ft (összes: 27700ft)
Munkaidő: 6 óra (összes: 49óra 20 perc)

2013.04.08.
Ma megérkezett a szerványolt Pannónia T5-ös tank:-)
Van rajta pár horpi, csiszi....de ugye egy tökéletes tankot szerezni képtelenség ma.
Néztem a neten. Egy csili-vili ilyen tank 20-30.000ft.
A méreg? Az oldalán van 1-1 gumibetét. Ha abból kell új (mert ezen nincs) akkor 8800ft/pár.
2DB GUMIÉRT??????
Szóval majd pénteken csinálom tovább:-)
Anyagköltség: 4500ft (összes: 37700ft)
Munkaidő: 0 óra (összes: 49óra 20 perc)

2013.05.09.
Meló előtt volt 5 órám....
Így elsőre felkerült egy segédváz a tank miatt

− Jó anyám megvarrta a maradék Cordura anyagból az üléshuzatot.
− Beépült a karbiba minden
− felkerült a légszűrő
− beüzemeltem az első féket
− lecsiszoltam és gletteltem a pancsi tank oldalát
Szóval alakulunk....
(vadászat + 2 óra)
Anyagköltség: 0ft (összes: 37700ft)
Munkaidő: 5 óra (összes: 56óra 20 perc)

2013.05.11.
Délelőtt megvettem a bowdenvédőt és a bowdent..... (300ft)
Illetve találtam egy frankó kis bringalámpát....(1500ft)
Így kész a hátsó fék is, és van jó lámpa (elemes:-)) illetve a régi lámpa helyére került egy duda:-)
És a lábtartó is lekerült. Helyére felkerült a régi TS150 hátsó lábtartója:-))
Anyagköltség: 1800ft (összes: 41800ft)
Munkaidő: 6 óra (összes: 70óra 20 perc)
A SZOPÁS??? Mindjárt kész, de ma beindult, majd leállt......és 3 órája nem indul be......
Szerintem az első verzió, hogy teleszívta magát.....

2013.05.13.
Ma délelőtt végre beindult a gép.
Elsőre is feltünt, hogy a szívató dob a felső résztől csak 25mm-re lóg le, ellenben a szívató henger 31mm
mély. Vagyis félő volt, hogy mikor „szabad” a szívató, akkor is szív....
Ezt megcsináltam. Igen, de a következő gond a gyertya?? Mert kicseréltem egy 1000 évesre is beindult a
gép.
Ezt követően át akartam rendezni a benzincsövet. Ekkor megint nem indult be.....
végül lekerült a légszűrő, befogtam a szívótorkot és pikk-pakk beindult.....(hogy mi a rák???)
Jöhet a próbakör:-)))
YOUTUBE-on a videók:

Szóval hasííííítás:-))))))
Anyagköltség: 1200ft – 3L benzin:-) (összes: 43000ft)
Munkaidő: 7óra (összes: 77óra 20 perc)


2013.05.15. szerda
Ma ismét leszabadultam egy kicsit:-))
Mai eredmények:
− találtam egy régi stekk lámpát. Nekem jobban tetszik, mint a bringás, de ugye az se vész el, mert
asszony bringáján nincs világítás (-1600ft)
− Az ülésre csináltam egy háttámlát...
− régi MINT idomból csináltam kormányidomot, így a kapcsolók is a helyükön:-)
Anyagköltség: -1600 (összes: 41400ft)
Munkaidő: 6óra (összes: 83óra 20 perc)

2013.05.18.
A vaterán eladtam pár MINT hulladékot:-)
Így még a pénz is jött vissza:-))
Bár ki/be pakolás.....idő volt:-)
Anyagköltség: -1500 (összes: 39900ft)
Munkaidő: 0,5 óra (összes: 83óra 50 perc)


2013.05.21.
Jöhet a designolás:-)))
A saját kis SR-emnél is tetszik a pókháló.... itt legyen egy kicsit több:-)

2013.05.23.
Ma megjött a Pannónia lámpa.


Már elsőre sokkolt a doboz mérete....hiszen egy „kis lámpát” minek ekkora dobozba tenni....
Mikor kinyitottam szembesültem azzal, hogy nem a doboz nagy:-))))
Anyagköltség: 2990 (összes: 44400ft)
Munkaidő: 10 perc (összes: 96óra 00 perc)

2013.05.24.
Ma jöhet a lámpa felszerelése, karbantartása.
Jöhet a csiszolás, a kis horpadások eltüntetése és a festés.
Mivel nem találtam króm festéket, krómoztatni meg nincs keret – így vettem egy kis flakon arany festéket.
A ház maradt selyemfényű fekete, a belseje pedig ki lett takarítva. Volt benne gyújtáskapcsoló is, illetve
lámpafoglalat – ez kirepült belőle, hiszen nem tudom hasznát venni.
Utána ismét előkerült a fűrész (fater aludt, szóval nem flexeltem), és a hegesztő.
Majd a pókhálózás folytatása volt a középpontba.
És nagyjából kész a mű.....





2 napja azon agyalok, hogy mit kellene még csinálni rajta.
Természetesen kicsit chopperesítem, hiszen a kormány kapott „bőr madzagokat”, a szerszámoscumót –
mert hogy ugye kell az is (gyertya, gyertyakulcs, csavarhúzó) azt is még megcsinálom valamiből.
Tehát már nem sok van hátra.
Gondoltam arra is, hogy eladom és veszek az árából egy nagyobb robogót (hulladékot) és abból csinálok
egy másikat, mert itt a nyár......és mi a frászt csináljak????
:-)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

BLUE féle láncolajzó

Kipuffogó konzerválása házilag