BLUE féle láncolajzó


Lánc olajzó BLUE módra

A csapatban már van jópár technika, szóval az agymenésben nincs hiány.

Én is a fejembe vettem, hogy megcsinálok egy olajzót, mert sajna a 2010. szeptember első 20 napja inkább esőben volt bővelkedő.

Emiatt pedig csak fogyott és fogyott a drága láncspray, hiszen lefújtam este, másnap reggel pedig már le is verte az eső......illetve az út, és ezért olyan érzés volt, mint ha akadozna a lánc.

Ha száraz időben indultam akkor nem volt semmi gond, de ahogy belefutottam az esőben már jött is az érzés ugy 10....15km után.

Mivel nem akartam elsőre nagy befektetést, így Én az oldalon is megtalálható ESÉLY PETYÁS projectet vittem tovább, kiiktatva javaslatára azokat a hibákat amiket Ő még elkövetett.


Nos akkor lásssssssuk a medvét....vagyis az olajzó rendszerem:)

ALKATRÉSZEK BESZERZÉSE


1., olajtartály (650ft)

....Petya azt írja ugye, hogy menj be egy autós boltba és kérj egy 1dles tartályt... No Én nem egyben, hanem ötbe voltam bent, de sehol nem volt tartály.

Végül a netről rendeltem meg...természetesen egy debreceni autósboltból:)

(vagyis Petya alapban bemehetett akár ebbe a boltba is:)

Szóval keress, rendelj, szerezz be 1db LADA kuplungolajtartályt

2., 64cm, 6mmes, pamutvédős benzincső (500ft)

....Ezt kaptam Adonyban is, szóval akkor sok helyen lehet kapni:)

3., egy 1/8ados pici gömbcsap (kb 2000ft?)

....Nem tudom a pontos árat, mivel Petya vette meg nekem

4., egy kb. 5cmes kis müanyag cső 4mmes átmérővel

5., egy kb. 5cmes kis müanyag cső 6mm átmérővel

6., egy kb. 20cmes gumicső.....Én erre aquarium levegőcsővet használtam

7., végül egy darab kis fém cső.....de akár az egészet kiiktathatod (5..6..7) ha az egész darabot egy csőből akarod.

8., egy kábeltoldó ("csoki"), és a belsejébe egy darabka kis lemez















Szóval......
Ha megvan minden akkor jöhet a felszerelés.
Nekem ugye egy K7es Banditára ment fel.


1. lépés
Vegyük le a lábtartót. A láncvezető gumibakot a képen látható résznél fúrjuk ki egy 4es fúróval


2. lépés
A fém csövet (vagy a kis 4mmes csövet) dugjuk át a kifúrt lyukon, és vezessük át a felső részét a gumibak villához rögzített részén. Ha az Én verziómat csinálod, akkor a gumicsövet (aquariumcső) már rá is teheted a kábeltoldóval ("csoki")
Itt viszont mielőtt átdugod a csövet, már tegyed bele a kis alulemezkét, mert a csavarok behajtásakor különben szétmetszed a gumicsövet, azt pillázhatsz, hogy miért ömlik az olaj:)


3. lépés
A kis gumicsőbe a "csoki" után told bele a kis 4mmes műanyag csövet....egy jó 2..3cm hosszan. Nekem frankón belefeszült, szóval itt nem kell ragasztgatni.
A másik végét pedig told bele teljes ütközésig a kis gömbcsap alsó részébe.
Én az egész toldalékolást a lábtartó "sarokvédőjére" tettem.
Ennek oka, Esély Petya javaslata volt, mert Ő a kormányhoz szerelt mindent, és a fejidomzatba tette a csapot....De itt neki van majd 2m csöve, amiatt a leállás előtt már 30percel el kell zárnia, mert a vezetékbe lévő olaj otthon folyik ki máskülönben.

No itt nekem ugye max. 20cm van, ráadásul a csap elzárása után ez olyan kis rész, hogy a csappal előidézet vákuum miatt a csap OFF-ra csavarásakor már sehova nem csöpög olaj.

A csap másik felébe már mehet is be a benzincső.....amit szépen el lehet vezetni az olajtartályig, pár kábelkötöző kell csak.
Én a tartályt nem akartam messzire tenni.....és ugye gondolván a hidegre, valami meleg helyet kerestem neki.
Oka? Viszkozitás......
Ugyebár az olaj hidegben "keményedik"....vagyis nem folyik annyira, míg melegben meg sokkal jobban folyik, hiszen "hígul".
Így Én a Bandit injectoránál lévő kis "dísz" lapkához erősítettem egyszerű kábelkötözővel.
Előnye?
A hengerfal mögött van, vagyis nagyjából szélvédelemben, és melegben.
Így egyszerűbb beállítani a cseppszámot is majd.....és könnyebb utántölteni is.
Szóval felmegy a tartály (Én egy csík kivételével lefestettem feketére, így nem üt el nagyon...) belemegy a kis műanyag cső, mivel a benzincső belseje csak 3,6os. Majd a műanyag csőbe beletoldjuk a benzincsövet.
Sehol nem kell ragasztgatni!!!


Ha minden rendben akkor jöhet a teszt. Öntsd fel félig a tartály, és egyenlőre ne zárd le, hogy a tartályba véletlenül se keletkezzen vákuum.
Ha mindent jól csináltál akkor sehol nem tapasztalsz olajfolyást....egyik toldásnál se.

Ne ijedj meg!!! A láncra se fog csepegni az olaj pár percig, hiszen az olaj szépen lassan folyik lefelé......és ez időbe tart.

Mikor megjelenik végre az olaj...lehet örülni:)
És akkor szépen ülj le a motor mellé, feküdj le....akármi:)
Végy egy csavarhúzót...... és kezdődhet a türelemjáték.


1., Ha elzárod a csapot a csepegés AZONNAL megszűnik....
Ha ez így van akkor sehol nincs fals szívás.....vagyis az a 20cm olaj...az ott áll a tömlőbe....

2., Nyisd ki..... nekem alapban olyan 3 és 4 másodperc volt a cseppszám

3., a "csoki" 2 csavarját lehet befelé csavarni.
És a csap felőlit jól meghúztam, ekkor értem el a 12 másodperces cseppszámot......majd mikor az alsót is, ott a végén már NAGYON kis mozdulatokkal lehet belőni.....
Én azt úgy állítottam be, hogy olyan 20 és 22 másodpercenként cseppen egyet.
Esély Petya 30 másodpercet írt......de ez tényleg önálló.
Majd megnézem mennyire veri össze a Bandit seggét, és ha nagyon akkor legfeljebb csavarok rajta még egy parányit (TÉNYLEG PARÁNYI MOZDULAT KELL A VÉGÉN MÁR!!!)

Ma reggel megvolt a teszt út is.....mentem dolgozni.
Én a fém csövet kicsit lejjebb toltam a kelleténél, ezért a lánc megcsapta és meghajlította. De ennek még örülök is....hiszen így beigazította magának.

Mikor hazaértem (oda-vissza 60km) megnéztem. A lánc szép tiszta, minden hol látszik, hogy van kenés.

Tehát szerintem is beválik....


Ezt majd tovább lehet fokozni.
Ha jól tudom akkor NANO a csapot elektromos csappal oldotta meg, így nem kell figyelni, hogy mikor megállsz akkor ZÁRD el....mert mikor leveszi a gyújtást a gépről a csap lezár.
De egyenlőre Én beérem ezzel, hiszen most főleg az olajat kell kiválasztani.
Jelenleg sima 10w40es motorolaj van a tartályba, de a Bandit fórumon jó pár láncfűrész olajat használnak, aminek van némi "ragadása" is....



Ennyi.......

És az örömhír?
Mindezt egy 40.000kmes BANDITON tettem meg:)
(bele se akarok gondolni, hogy mennyi láncsprayt spórolhattam volna meg.)))






FEJLESZTÉS!!!!!!

Ma végre megcsináltam elektromosra. Miért? Mert ugye a manuális csapot ha nem zárod el akkor bizony folyik a földre az olaj...... És Murphy törvénye ma is bejött.....Amit elfelejthetsz, azt el is felejted:)

Szóval az elektromos csap már megvolt lassan 2 hete.
A Vaterán vettem 3000ft-ért egy elektromos csapot (LPG, benzincsap)
(itt találsz Te is: VATERA (3000ft)…..vagy ezen a linken: ELEKTROMOS CSAP (5500ft)



Ennek lényege, hogy áram alatt nyit, mivel a mágnes ekkor lép életbe.....ha nincs áram akkor meg zár.....

A legnagyobb gond a "HOVA TEGYEM????" volt....de ennek is megtaláltam ma a helyét.


Mivel itthon még volt 6mmes benzincsövem, így azt vetettem be. ehhez viszont kellett a vastag műanyag csövemből még 2x4cm.
Ezt simán rátoltam egy kis FBS-el az elektromos csapra

A csapot sok agyalás után, az akkukosár alatti kinyúlásra teszem.....
Kell 2db kis lemez, hogy azért legyen valami tartása is.
Megfúrtam, majd simán popszegeccsel rögzítettem


A csap negatív kábelét rátettem az AKKU-ra... a pozitív kábelt pedig ugyan oda tettem, ahova a GIPRO-s pozitív megy........(a fehér a mostani, a sárga a GIPRO)

És végül a mükődése:

Fejlesztés 2.1 (2010.10.10.)

Sok helyen és oldalon viszont az található, hogy az olajzót a hátsó lánckerékhez vezetik.
Gondolatom alapján azért, hogy az olaj ugye fixen a lánc közelébe kerüljön, hiszen az alap modellemnél a láncra felülről cseppen az olaj, és ennek megvan az a hibalehetősége, hogy rázkódás, szél, vagy csak egy oldalállás (bedőlt állapot pl. kanyarban) nem a láncra cseppenti az olajat, hanem mellé. És ugye ez nem "megengedhető":)

Szóval nem sok minden kell a fejlesztéshez, csak egy darab nagyobbacska alucső, pár darab lemezdarabka és már kész is.

A tömlőt levettem a régi alucsőről , és mikor felszereltem az új részt akkor csak rá kell tolni.
Talán látszik is......szépen keni a lánckereket, de közben a centrifugális erő a lánchoz vezeti az olajat, ami így garantáltan a görgőkhöz jut.
Majd ha lesz időm, akkor leszedem az egészet és kap egy kis festéket.....így nem is fog elütni nagyon a látványvilág.



Fejlesztés 2.2 (2011.01.12.)






Nano mestertől megkaptam az elektronikát. Árat nem írok, mert az Ő license - így jogában áll mindenkinek annyiért adnia, amennyit Ő gondol érte.De nem volt egy eszement ár! az ELEKTRONIKA megvan. Pár cm drót, kapcsoló, LED (+ 1Komh-os ellenállás, a LED védelmére) és pár perc kell csak a "felinstallálásához.....
A végeredmény?
Az alaplapi potival 1-4sec közt lehet állítani a csap nyitvatartási idejét. Én feltoltam max-ra, hogy 4sec legyen a nyitás.
A kivezetett poti már a nyitások közti időtartalmat szabályozza....5-40sec közt.


(2 nap múlva)
No a beállítások most:
Alaplap maxon - 4másodperc nyitás
nagy poti pedig 1/4-en (14 másodperc)
Fél állásban - 24másodperc
3/4 állásban - 34 másodperc
MAXON - 38 másodperc

Így most 4sec+14sec = 20 másodperc/csepp.....

VIDEÓ:

 
 






 
 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kipuffogó konzerválása házilag

OCC helyet BHC, vagyis Blue Home Choppers